Corydoras pygmaeus yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    Corydoras pygmaeus yngel.

    Fick en rolig överaskning ikväll när jag kom hem. Pygmeerna jag köpte på örebro auktionen har ynglat av sig tror jag. Pyttesmå och svåra att se men visst simmar det några på framrutan. De ser ut att ha gulesäcken kvar men vad finns det som är så litet att mata med. Är skalad artemia för stort hinner inte söla och kläcka artemia.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Så kul!
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Kul! Mina habrosus har lekt men jag har inte sett några yngel...
      Det finns yngelfoder, fint pulver att köpa!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Kul I mitt 54-liters, där det går ett gäng pygmaeus, upptäckte jag för nå't halvår se'n några yngel. De var kanske en halv cm stora, och hade svarta fläckar. Gjorde ingen särskilt för att mata dem, men eftersom de hade klarat sig dittills, så hade de ju hittat nå't att äta. Är inte säker, men tror de klarade sig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          #5
          Blir kul att se om de klarar sig jaag kör nog på som vanligt med blandat fryst foder och finsmulade flingor osv. något borde de få i sig och de som klarar sig får göra det då.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13131

            #6
            Jag har fått yngel från pansarmalar och dem verkar klara sig bra på det vanliga fodret men tyvärr verkar ynglen oftast bli uppätna av de vuxna... enda gången de klarat sig till vuxen ålder för mig är när karet haft en inredning med massa kantiga stenar med småsprång emellan där de kunnat lega och trycka. Jag har haft anubias över stenen och pansarmalarna har då släppt äggen över dem och trillar ner bland stenen och klarat sig.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...