Liten mal till 60 liter sexkant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Liten mal till 60 liter sexkant?

    Vilken/vilka malar eller annan sorts algätare Kan man ha till ett sexkantigt akvarium på 60 liter?
    Senast redigerad av gickan_87; 10 November 2013, 09:43.
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Problemet med karet är väl att det är kort och det minskar Corydoras rörelseyta en del. Men Pygmé-pansarmal går finfint och Otocinclus också. Som Dvärgotocinclus.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Problemet med karet är väl att det är kort och det minskar Corydoras rörelseyta en del. Men Pygmé-pansarmal går finfint och Otocinclus också. Som Dvärgotocinclus.
      Nu är det ju C. habrosus jag har, men jag tycker nog att de passar bra mycket bättre i lite större kar eftersom de precis som pygméer är ganska så frisimmande, dessutom bör de ju gå i större stim. Jag har tio och tänker köpa minst tio till så snart han bara får in dem på Trop. Numera när det finns mer annan fisk i karet ligger de mest och trycker under en rot och det är tydligen för att de behöver känna tryggheten av att gå i ett större stim.
      Det är ju inte så kul om du köper pygméer som du aldrig får se för att de är för få...

      Kommentar

      Arbetssätt...