Ancistrus i litet kar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ancistrus i litet kar...

    Slänger in frågan här innan jag bestämmer hur jag skall göra!
    Eftersom jag skaffat ett par pyttesmå L-181:or tycker jag mig ha en L-144 för mycket i SA-karet.

    Skulle det vara fullständigt oförsvarbart att låta den gå i 54-litaren istället, vad tycker ni?
    Har ju blivit lite fäst vid åbäket så jag har ingen större lust att ge bort honom till butiken...
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Slänger in frågan här innan jag bestämmer hur jag skall göra!
    Eftersom jag skaffat ett par pyttesmå L-181:or tycker jag mig ha en L-144 för mycket i SA-karet.

    Skulle det vara fullständigt oförsvarbart att låta den gå i 54-litaren istället, vad tycker ni?
    Har ju blivit lite fäst vid åbäket så jag har ingen större lust att ge bort honom till butiken...
    Det är nog ingen som halshugger dig i ett rent moralsyfte för att du har en Ancistrus i ett 54-liters. Då kan de börja med mig istället, jag har tre stycken i mindre akvarier just nu för att deras nya hem står under renovering.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Moral och moral, tänkte väl mest på om det finns minsta chans att den skulle trivas...
      Det är ju det att den har en tendens att tränga undan alla andra malar då den är störst, och de pyttesmå pepparmintarna hade jag tänkt skulle få växa sig stora och fina!

      Kommentar

      Arbetssätt...