Malar för trådalger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sloten
    • August 2013
    • 17

    Malar för trådalger

    Hej, jag har nu börjat fått trådalger i mitt 30L växtakvarium, än så länge så är dom väldigt små (ca 1 cm och väldigt tunna). Men jag skulle vilja ha bort dom så fort som möjligt. Finns det någon mal som skulle kunna ta bort dom och som passar i 30L?
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    #2


    Kanske skulle kunna funka.

    Jag hade trådalger för många år sen och då åt mina siamesiska algätare upp dom, Otocinclus är ju lite lika siameserna fast mindre

    Har du nån aning om varför du får trådalger då? nått lär ju va galet

    Kommentar

    • Sloten
      • August 2013
      • 17

      #3
      Har faktiskt ingen aning om varför faktiskt... :/ Det är ny uppstartat (5 dagar) men dom finns ju överallt, vet inte hur jag ska bli av med dom

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Sloten
        Hej, jag har nu börjat fått trådalger i mitt 30L växtakvarium, än så länge så är dom väldigt små (ca 1 cm och väldigt tunna). Men jag skulle vilja ha bort dom så fort som möjligt. Finns det någon mal som skulle kunna ta bort dom och som passar i 30L?
        ...Amanoräkor.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Lite beroende på vad det är för trådalger så är det antagligen så att det inte finns något som äter dem, i alla fall inte i närheten lika fort som de växer. Enda sättet att bekämpa dem är genom att göra miljön otrivsam för dem, antingen genom att beröva dem ljus eller näring eller genom att se till att växterna trivs.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...