korsningsrisken med slöj ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #16
    Är det oftast på Trop ni handlar eller åker ni till mer ställen?
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Ok, då såg jag dig där

      Låter bra, trodde att det skulle funka. I alla fall så länge paletterna inte leker. Mina paletter har nog lekt nu tror jag, i mitt 112-liters, där det även går 12 kejsartetror ett gäng små albinoancistrus (några slöj, några med normala fenor), och fyra L201.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #18
        Ursprungligen postat av henrikl
        Är det oftast på Trop ni handlar eller åker ni till mer ställen?
        Det är den bästa butiken jag lyckats hitta hittills i alla fall!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Jag hade en beige t-shirt, ifall du minns vilka mer som var där då.

          Ja, han är bra. Även om man väl kan sortimentet vid det här laget.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • henrikl
            • November 2012
            • 639

            #20
            Jag och min son hann nog åka innan ni kom. Det jag gillar är att det alltid är rent o snyggt. Sen går det alltid göra bra affärer om man köper fler av en sort.
            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av Animaniac
              Är de samma art, så spelar det ju ingen roll, avkommor av olika odlingsformer gör ju inget att sälja, så länge det är samma art. Var också på Trop idag.
              Håller definitivt inte med dig. Även om det är samma art så rör det sig om 2 stabila odlinsgformer som blir synnerligen instabila om de korsas
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #22
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Jag hade en beige t-shirt, ifall du minns vilka mer som var där då.

                Ja, han är bra. Även om man väl kan sortimentet vid det här laget.
                Om det var du som stod i ciklidrummet då kanske? När man bara sovit fyra timmar efter ett såpass långt nattskift, så går det mesta av uppmärksamheten åt att hålla koll på var den rastlöse åttaåringen tar vägen, och inte ens det gick ju speciellt bra idag!

                Är du säker på att det var oss du såg då?
                För inte nog med att jag är lång, smal och har skägg, jag har dessutom dreadlocks och använder glasögon också!

                Nu har vi lyckats med att fullständigt fördärva den här harneskmalskorsningstråden för henrikl...
                Jag får be om ursäkt!
                Senast redigerad av Mr Woods; 15 June 2013, 19:38.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Jag stod lite varstans, stod vid växtakvariet när ni betalade Och hade du dreadlocks så är jag säker på att det var dig jag såg.

                  Hehe, ja, det blev lite OT, men kul att konstatera att världen är rätt liten här på zoopet.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • henrikl
                    • November 2012
                    • 639

                    #24
                    Rätt intressant att se hur liten världen är. Annars är det att alla vägar bär till Trop.
                    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Ursprungligen postat av henrikl
                      Rätt intressant att se hur liten världen är. Annars är det att alla vägar bär till Trop.
                      Ja, så är det nog
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • henrikl
                        • November 2012
                        • 639

                        #26
                        Det är nog bra om man inte medvetet försöker röra om generna i odlingsformerna. Trots att en super röd slöj ancistrus vore roligt att se. Men hade korsningen fungerat hade den redan funnits på marknaden.

                        Mina slöj ancistrus ska endast bo ihop med de röda ancistrusarna så länge de är små, sedan ska de delas.
                        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          #27
                          korsningsrisken med slöj ancistrus

                          Ancistrus är ju ett specialfall. Jag har ett par varianter (enbart en sort/akvarium) och deras avkomma ser alltid lite olika ut.

                          Jag vet inte säkert hur genetiken ser ut efter ett oändligt antal generationer, de jag har kanske är blandade nyligen så att det är därför de får mer eller mindre röda avkommor..

                          Det är bättre att vara noga ändå, så att det blir så bra som möjligt om de hamnar på marknaden, hur hårt avlad fisken än må vara.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          Arbetssätt...