leker ancistrus mycket/ofta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    leker ancistrus mycket/ofta?

    mina 2 ancistrus har för första gången fått yngel. har räknat cirka 25men det finns säkert fler.
    vad jag nu undrar är om detta kommer att fortsätta om och om igen. visst är det kul men inget jag kanske vill ha jämt och ständigt.
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    Hej! ancistrusar förökar sig regelbundet speciellt efter du gör vatten byten

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      De leker i omgångar. Man får 3-4 kullar sen blir det paus ett tag, sen en ett gäng kullar till. De ynglar mycket, för mig är ancistrus ungefär som guppies, dvs rätt vad det är har man ancistrusar precis överallt. En bra grej är dock att det (till skillnad från guppies) alltid är efterfrågan på unga ancistrusar, även om man bara får nån krona styck kan man i alla fall bli av med överskottet.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        okej det är så pass ofta ändå. går just nu och funderar på om jag ska behålla mitt par och lämna ynglen till akvariebutiken eller kanske bara behålla ett par små och se dessa växa upp. det lutar nog att jag behåller de gamla, har ju ändå haft dem sedan de var små.

        Kommentar

        Arbetssätt...