Choklad mal.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specman
    • April 2013
    • 86

    Choklad mal.

    Hejsan jag har en ca:15cm Choklad mal i mitt akvarium, den är väldigt skygg och kommer bara fram när den behöver typ. På kvällen mm.

    Är den bra för något typ äta alger eller något sånt?
    Fölråt dum fråga men jag känner att det inte passar riktigt in, funderar på o sälja.
    Och hur stora blir dom?

    Har även en Black Ghost det är en yngling på ca: 10 cm, den måste jag väl verkligen göra mig av med har jag hört om jag är kär i minna firrar.

    Istället för att sälja på internet, vad tror ni olika zoo säger om att ta i mot fiskar? Då kanske inte för någon direkt betalning utan kanske rabatt på ett annat köp?

    Men är lite klyven över choklad malen, frågan är lite hur stor den bli mm?
  • specman
    • April 2013
    • 86

    #2
    Jag har nämligen köpt ett begagnat akvarium som jag nu håller på o inreda efter mitt tycke o smak.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Chokladmalen blir ca 15-20 cm, och äter inga alger, den är ingen sugmal. Den äter mat som ligger på botten, och en och annan småfisk kan stryka med. Den är nattaktiv.

      En del butiker tar emot fisk, men ger nog oftast bara produkter och fiskar i byte, inte pengar.

      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • specman
        • April 2013
        • 86

        #4
        Jag har en annan liten krabat som är en sugfisk vet ej vad det är kanske ska försöka fixa en bild
        Han är också jätte nattaktiv, så svårt o få till med bild men det kommer nog

        Såg nu när jag tog bort den otroligt fula stubben och fixa ett stort slott med gömställe i sig så blev Ghosten jätte aktiv
        Simmar som bara den jag är om ett barn igen :-)
        Senast redigerad av specman; 09 April 2013, 20:55.

        Kommentar

        • specman
          • April 2013
          • 86

          #5
          Tack för länken ja det verkar stämma lik är den iaf.
          Jag skulle flytta på hans gömställe en gammal tråkig ful stubbe i akvariet. När jag skulle ta ut den så sög han sig kvar i den som bara den tok säkerligen en 20 minuter och få han och släppa på ett snällt sätt. han skulle följa med stubben in till döden men till slut så gav han sig med. :=)

          Kommentar

          Arbetssätt...