L-134 eller L-168?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #16
    Blev det något?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #17
      Ursprungligen postat av johnsson_82
      Måste L-134 ha mangroverötter eller går det bra med redmorerötter?
      Ja, det vill jag också veta nu när jag faktiskt hittat en till "vettigt" pris.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • j_l0180

        • May 2007
        • 70

        #18
        Ursprungligen postat av HWH
        Ja, det vill jag också veta nu när jag faktiskt hittat en till "vettigt" pris.
        L134:an behöver inga rötter alls!

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          #19
          Ursprungligen postat av j_l0180
          L134:an behöver inga rötter alls!
          Aha, då kan jag göra gömställen av stenar och slipper rötter. Det vore ju bra.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • johnsson_82
            • March 2012
            • 289

            #20
            Mina L-134:or som jag köpte gillar att hänga på och under mina redmorerötter på dagarna när ljuset är på. När det släcks kommer de fram och söker av botten för att hitta nåt att käka. Så jag matar numer en gång på dagen och en gång på kvällen när ljuset släckts.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #21
              Ursprungligen postat av johnsson_82
              Mina L-134:or som jag köpte gillar att hänga på och under mina redmorerötter på dagarna när ljuset är på. När det släcks kommer de fram och söker av botten för att hitta nåt att käka. Så jag matar numer en gång på dagen och en gång på kvällen när ljuset släckts.
              Knäckfrågan är ju om de måste ha rötter, dvs för sin hälsa. Eller om det bara handlar om gömställen som kan lösas av annat material.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                #22
                Ursprungligen postat av HWH
                Knäckfrågan är ju om de måste ha rötter, dvs för sin hälsa. Eller om det bara handlar om gömställen som kan lösas av annat material.
                Det har inget behov av rötter för att äta eller liknande. Men rötterna kan ju sänka PH lite och göra vattnet lite mjukare vilket de mår bra av.
                Dessa är bra i växtakvarium eftersom de inte kan äta växter men tyvärr innebär det att de inte är så effektiva algätare heller.
                De är omnivora(allätare) och mår bäst av blandad kost som grönsaker varvat med frysfoder, algtabletter och andra sjunkfoder med animaliskt innehåll.
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  #23
                  Oki tack
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...