Piskstjärtsmalar vad gör dom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #16
    Jag har många ståendes men det är alltid så vanskligt att startat upp ett nytt med bakterier och så vill ju ha dom i yngelkasse om det går för då får dom bra vatten hela tiden och lätt att mata och städa, ska klura lite om jag ska sänka ner ett kar i ett stort kar sålänge och flytta över hela rasket där, det stod där jag läste att man kan avlägsna hanen när dom är kläckta,
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #17
      Jag satte upp ett 40 literskar och flyttade boet dit men då stack hanen ut och simmade inte in igen och eftersom jag bara sett honom ligga utan att fläkta på äggen iboet när han var i karet så kändes det inte som om han gjorde det jobbet ändå, så när jag väntat ett bra tag och att han struntade i boet så flyttade jag tillbaks honom och satte boet i en yngelkasse med syresten istället, vill ju ändå ha dom däri för att det ska var lättare att sköta yngeln
      Har satt syrestenen så att det ska bubbla genom boet för denna grottan är hål rakt igenom.
      Det är pappan på bilden.

      Har ni några mer tips om vad jag kan göra eller har jag förstört allt nu?

      Klicka på bilden för större version

Namn: P1270829.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,7 KB
ID: 2146804Klicka på bilden för större version

Namn: P1270834.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,9 KB
ID: 2146805Klicka på bilden för större version

Namn: P1270835.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,6 KB
ID: 2146806
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #18
        äggen är riktigt fina! vilken skillnad mot t.ex ancistrus knallorangea!
        Låter som en bra ide med luftstenen, se bara till att inte ha för mycket flås så äggen/ynglena skadas. Lite lite bubblor räcker nog, bara så vattnet inte står stilla

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #19
          Kanske får sänka lite kan ju ha luftstenen ovanför eller brevid, tänkte att dom ville ha lite flås eftersom att hanarna fläktar äggen. Däremot så har dom nog inte sånt flås hehe-

          Ja visst var äggen fina, riktigt läkert gröna, påminner om såna gelebollar man kan köpa i affären med socker på, hm jag får nog åka och handla såna imorgon, väldans vad jag blev sugen på dom
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #20
            Kollade in äggen idag i grottan och man ser att det rör sig i dom, dom ser fina ut och inget mögel i sikte spännande.
            Blir lite förvirrad angåene kläckningstiden för jag läste på någon sida att det tar 3-4 dagar och en annan sida att det tar runt 12 dagar
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            Arbetssätt...