L-201 Hypancistrus tillsammans med vanliga Ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • timebandit
    • September 2012
    • 83

    L-201 Hypancistrus tillsammans med vanliga Ancistrus?

    Hej

    Vi har idag 2 bruna, 1 liten gul, 2 stora gula och en typ röd ancistrus. Min fru fick syn på L-201 Hypancistrus.
    Har försökt söka efter information men hittar inte det jag söker.

    Går det bra att blanda L-201 och vanliga Ancistrus? Det finns ingen risk för korsning på dem?
    Äter dem lika mycket växter som den vanliga Ancistrusen gör?

    Tack på förhand.
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Dom korsar sig inte vad jag vet, och kan inte påstå att dom käkar speciellt mycket växter heller.

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Jag vet inte om jag litar på Ancistrus när det kommer till andra Ancistrustyper. Hanarna kan vara aggressiva mot andra hanar. För ett antal år se´n hade jag några Baryancistrus (minns inte vilken, men den var olivgrön med ljusgula fenkanter), och jag släppte i en vanlig Ancistrushane efter ett tag. De kan ju i och för sig ha självdött, men de försvann i ungefär samma veva som jag släppte i Ancistrushanen, om jag minns rätt. Har i och för sig haft två Ancistrus dolichopterus (L183, blå antennmal) ihop med en albinohane ett tag, men det var å andra sidan två honor. Och angående korsningsrisken, så såg jag inga bastardyngel i karet, bara vanliga gula albinos.

      L201:
      Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...