Oidentifierade malar, Amatör.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akesson941
    • February 2013
    • 3

    Oidentifierade malar, Amatör.

    Hej, jag är en amatör på det här med akvarium men har fastnat specifikt för malar, jag tycker de är fina, intressanta och roligare fiskar än de som simmar fritt i vattnet utan att klistra sig mot rutan.

    Nu till min stora fråga, har hittat dessa två malar på cirka 30cm (länkar längst ner) som jag vill ha hjälp med följande:
    *Kön
    *Storlek på akvariet för att de ska trivas
    *Finns chansen att de parar sig och i såna fall tips på hur denna process skulle kunna på skyndas
    *Edit: Glömde ras/sort?

    Länkar:





    Mvh,
    Fredrik - Den intresserade amatören.

    *PS- Mitt första inlägg, reserverar mig för felskrivningar/icke korrekta termer.
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #2
    Skulle tro att det är Liposarcus pardalis, dock inte helt hundra. Möjligtvis en gibbiceps annars. Finns info om bägge här på zoopet, minsta storlek på kar etc, och här; http://www.planetcatfish.com/catelog...?species_id=88 , står även hur man kan skilja på hane/hona.
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • akesson941
      • February 2013
      • 3

      #3
      Ursprungligen postat av Rebah
      Skulle tro att det är Liposarcus pardalis, dock inte helt hundra. Möjligtvis en gibbiceps annars. Finns info om bägge här på zoopet, minsta storlek på kar etc, och här; http://www.planetcatfish.com/catelog...?species_id=88 , står även hur man kan skilja på hane/hona.
      Hej, tack för snabb respons, det uppskattas.

      Angående informationen är det då alltså bara arten som är obesvarad, om någon vet så uppskattas vidare information!

      Mvh,
      Fredrik - Den intresserade amatören.

      Kommentar

      • Jenwib
        • January 2013
        • 20

        #4
        Vad har man för storlek till dessa bamsemalar? 2000 L ??

        Kommentar