Vad gör otocinclusen? (Lägger sig som en ring på andra)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vickson
    • May 2010
    • 760

    Vad gör otocinclusen? (Lägger sig som en ring på andra)

    Har haft en stackars otocinclus som gått ensam några månader, på grund av sjukdom i karet har jag inte velat köpa nytt förrän jag vetat att det hela var åtgärdat. Idag kom jag hem med fem nya ottosar och den gamla beter sig på ett sätt jag aldrig sett förut. Den simmar från den ena till den andra men har några gånger sedan lagt sig på en av de nyas rygg och rullar ihop sig till en ring. En gång runt halsen på en av de nya så att det såg ut som om han/hon försökte strypa den. Varför gör den så?
  • SCB
    • November 2011
    • 134

    #2
    Det kanske är lek på gång?

    Three of my oto cats. Finally caught them spawning on video! The two smaller males are giving the much larger female their full attention.i got a question fr...

    (inte min video)
    //Olof
    230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.

    Kommentar

    • vickson
      • May 2010
      • 760

      #3
      Ursprungligen postat av SCB
      Det kanske är lek på gång?

      Three of my oto cats. Finally caught them spawning on video! The two smaller males are giving the much larger female their full attention.i got a question fr...

      (inte min video)
      Jo så där höll den på men även att den låg som en ring på ryggen eller runt halsen. Senare såg jag just detta beteende när de åt på glaset, den la sig som en böj över på detta sätt och "skakade". Först tänkte jag lek men sen tänkte jag att inte fasiken börjar de väl leka direkt de kommer till ett nytt kar, de är ju så känsliga. Stackarn har väl varit ensam för länge så det blev väl lite överslag.

      Kommentar

      • Ferengi
        • August 2008
        • 399

        #4
        Ursprungligen postat av vickson
        Stackarn har väl varit ensam för länge så det blev väl lite överslag.
        Han är nog bara lycklig!

        Kommentar

        • vickson
          • May 2010
          • 760

          #5
          Ursprungligen postat av Ferengi
          Han är nog bara lycklig!
          Lycklig alltså, jaså är det så det kallas.

          Kommentar

          Arbetssätt...