Min Albino mal dog från första dan. Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • La-Linea
    • January 2013
    • 14

    Min Albino mal dog från första dan. Hjälp!

    Jag har nyss köpt tre albinomalar som äter maten som blir över. Jag la ner dem och sedan lät jag dem få bekanta sig med dem andra.
    När jag satt vid datorn som ligger tre meter ifrån akvariet såg jag någon gång att det var antingen hanen eller honan av en solskensmolly som jagade en av dem. Efter någon timme skulle jag gå och lägga mig.
    När jag senare vaknade (idag) var pappa och kollade på fiskarna. Han sa att en såg död ut. Jag reste mig upp och såg att den låg på sidan och inte rörde sig.
    Fick spola ner den i toan. Gråter fortfarande.. Varför hände detta?
    // La-Linea
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Vad är det för mal du har köpt, hur stort akvarium har du och hur koppade du in dem?
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • La-Linea
      • January 2013
      • 14

      #3
      Det är en pansarmal, ljusrosa det är ett nybörjarakvarium 54 l.

      Kommentar

      • La-Linea
        • January 2013
        • 14

        #4
        Egentligen så vet jag inte vad som var fel. Dem kvarvarande (2st) mår jättebra och äter bra.

        Kommentar

        • DollShock
          • December 2012
          • 36

          #5
          Ursprungligen postat av La-Linea
          Egentligen så vet jag inte vad som var fel. Dem kvarvarande (2st) mår jättebra och äter bra.

          Den som dog kanske redan var sjuk/dålig och därför den blev jagad. Var den redan dålig vid köpet kanske det inte orkade med flytten heller.


          Ett tips (som funkar på sommaren): Om det finns en skog eller du har trädgård kan du gräva ned dom där när dom dör. Det känns lite bättre då kanske

          Kommentar

          Arbetssätt...