P gibbiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    P gibbiceps

    Finns det verkligen olika P gibbiceps?? En affär hade gibbiceps, lika små som "vanliga" och såg då likadana ut, som endast specialbeställdes för 99.90 som skulle ha höga och fina ryggfenor istället för gibbiceps höga ryggfenor.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag tror definitivt att det finns olika arter som säljs under det namnet. kan också tänka mig att det finns korsningar som säljs under det namnet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Kan väl också vara urvalsodlade, att de har odlat på de med högst ryggfenor, och fått fram en stam som har lite högre fenor än genomsnittet.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Ev korsningar är en sak mmen "rena" gibbiceps. Urvalsodlade kan iofs vara nåt. Att isf ha dom bredvid varandra i delat akvariium äer lite synd då.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Scrogge
          • November 2012
          • 40

          #5
          Det finns olika för gibbismalar men kanske du tänkte på segelfenspleco som har långa fenor på malar?

          Kommentar

          Arbetssätt...