Ett eller två matställen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GulaHuset
    • September 2012
    • 65

    Ett eller två matställen?

    Vi har två ancistrus - en liten och en större. Idag såg vi vid mätningen att den lilla flera gånger blev bortjagad från algtabletten, och jag funderar nu - ska vi ge dem varsin liten algtablett på två olika ställen? Även de andra fiskarna vill smaka av algtabletten, så man kan ju undra hur mycket som blir över till malarna. Vi ger dem en liten tablett per dag och jag funderar på om det är tillräckligt?
    Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Bryt tabletten på mitten och lägg i varsitt hörn.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #3
      Och så kan man mata på kvällen när det är släckt så är det större chans att dom får ha sin mat ifred från dom andra fiskarna

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        så kombinera ovanstående inlägg.

        två små bitar i varsinn hörnaa så blir alla nöjda.


        kombinera sedan algtabletten med riktiga grönsaker, ärtor, zucchini, broccolistänger, så blir lyckan total hos malarna.....




        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • GulaHuset
          • September 2012
          • 65

          #5
          Tack!
          Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.

          Kommentar

          Arbetssätt...