Silverhajmal > Bräckvatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_gbg
    • December 2011
    • 297

    Silverhajmal > Bräckvatten?

    Hej,

    Blir bra snurrig av all fakta på nätet, speciellt när alla säger olika! Därför frågar jag eliten!

    De är så att jag har två st silverhajmalar på ca 14-15cm styck, dessa var betydligt mindre när jag köpte dem och tänkte dem skulle passa för stunden i ett av mina 240liters kar... eftersom att man vill att fisken skall må bra och få det den behöver så har jag kikat på ett 540 liters alt. ett 700 liters. Det som avskräcker mig är ett man läser är på zoopet att de måste ha bräckvatten när de blir äldre... känns ju lite surt att inreda ett 700 liters kar och endast köra 2 silverhajmalar då inte så många andra bräckvatten firrar faller mig i smaken.

    Bör jag överväga att göra mig av med dom direkt eller kan dom få hänga med några veckor till innan de blir djurplågeri!

    Min fråga är, vissa säger att de går bra i sötvatten andra in... det går absolut inte att vänja dessa individer vid endast sötvatten även när åldern tränger sig på? Zoo-affären vill jag inte heller dumpa dom i för där finns ju absolut ingen sympati för dessa små liv

    Råd/Tips?

    Hälsningar
    Freddan från Göttlaborg
Arbetssätt...