Kan någon vänlig själ identifiera min mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Kan någon vänlig själ identifiera min mal?

    Tja.

    Har adopterat den här liraren och önskar veta vad för mal det är om det går att se.



    Tack på förhand.
    350L Diskus
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ancistrus.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #3
      Okej, tack! Någon speciell typ? Jag hittar ingen i artregistret som verkar likna, jag må vara milt puckad i korken dock.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Kladdkaka
        • November 2012
        • 88

        #4
        Här finns den: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315

        Kommer ihåg att det tog evigheter för mig att hitta den första gången med i artregistret

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Einarsson
          Okej, tack! Någon speciell typ? Jag hittar ingen i artregistret som verkar likna, jag må vara milt puckad i korken dock.
          Hehe... Ser ut som en vanlig Ancistrus (L144), de kan nog variera en del i mönster och så. Vad jag förstår, råder det tveksamheter kring vad den "vanliga" Ancistrusen egentligen är, och det brukar väl misstänkas att den i akvarier ofta odlade Ancistrusen kan vara en blandning av olika arter.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #6
            Det är nog sant! Tack så mycket alla ni.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av Animaniac
              Hehe... Ser ut som en vanlig Ancistrus (L144), de kan nog variera en del i mönster och så. Vad jag förstår, råder det tveksamheter kring vad den "vanliga" Ancistrusen egentligen är, och det brukar väl misstänkas att den i akvarier ofta odlade Ancistrusen kan vara en blandning av olika arter.
              det är nog inte bara en misstanke - utan man kan nog nästan förutsätta att det är så
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...