Synodontis nigriventris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Synodontis nigriventris

    Har äntligen fått tag i den äkta vändmalen, Synodontis nigriventris Nå´n här som har erfarenhet av den? Den verkar så här här långt vara betydligt aktivare och sällskapligare än de större Synodontisarterna. Eller kanske simmar de runt mycket för att de är nya, och ännu inte hittat sina krypin? Har i alla fall fått för mig att de inte är lika aggressiva sinsemellan som många andra Synodontisar, och att de t.o.m har odlats?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    #2
    Min synodontis euruptus(?) högfenad vändmal är de väll? Är väldigt fredlig. Han är rätt stor 20-25 cm men rör Inge några andra fiskar. Och så fort man matar så kommer han fram från sitt gömställe, och dammsuger ytan mkt trevliga fiskar det där!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Japp, har haft eupterus (fjäderfenssynodontis), de är fina Men blir mycket större än nigriventris, och är rätt aggressiva sinsemellan.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Apropå viejitorna vi pratade om, kolla i tråden "Mina Apistogramma" på sista sidan, där har jag lagt upp bilder på både de vuxna jag hade, och ynglen
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          La även upp en bild på några av de nya L183-ynglen i min L183-tråd
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Joakim Lundgren
            • August 2006
            • 631

            #6
            Hej, jag hade denna arten en kortare period för många år sedan, men funderar på att skaffa den igen. Hur mycket cirkulation har du på vattenytan, jag minns inte ifall dessa malar kräver mycket kräm från pumparna eller om de klarar lite lugnare vatten. Du får gärna posta bilder på dina firrar.
            AKA: Lizardking

            Kommentar

            Arbetssätt...