Synodontis Petricola

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Synodontis Petricola

    Jag undrar om någon vet hur pass känslig Petricolan är i ett rätt nystartat kar?
    Karet har varit igång i 5 veckor nu, har ca Ph 7,5 och KH 3-4. Ca 26 grader i vattnet.
    (Jag vet att ph är i lägsta spannet men jag har hört flera som har dem i det utan problem.)
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    #2
    Ingen? Något annat kul om arten då?
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Den är inte speciellt ömtålig. Vad jag minns mest av när jag har haft den är att den är en jäkle på att sätta i sig andra yngel.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Den är inte speciellt ömtålig. Vad jag minns mest av när jag har haft den är att den är en jäkel på att sätta i sig andra yngel.

        Finns med bland artbeskrivningarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=792&SOK=1
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          #5
          Jo artbeskrivningen har jag läst många gånger.
          Tack! Då kan jag hälsa det. Det är min sambo som fått för sig att det är en jättekänslig fisk... Jag har inte tolkat det så med all info jag hittat dock, så vi är lite oense om det.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          Arbetssätt...