En fruktansvärd överbefolkning av ancistrusmal..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kisekatten
    • January 2011
    • 126

    En fruktansvärd överbefolkning av ancistrusmal..

    Har varit i kontakt med en hel del djuraffärer angående mina ancistrusmalar,det finns en som kommer att kunna ta emot men det kommer dröja ett tag innan då dom inte startat upp sin akvariedel efter flytt ännu.Dom andra som jag ringt har egna odlare.Vill inte åka hur långt som helst med dom iheller utan vill hålla mig i krokarna med en viss sträckning utanför.
    Jag börjar få panik nu då det i mitt stora som inte är så stort egentligen(54 l) finns över 30 malar,dom är så många att dom inte växer till sin fulla storlek vilket iof är bra i detta läget ... I det lilla (30L) finns det 3 vuxna (men inte så långa ca 4-5 cm)plus en kull med yngel på nära 30 st!Och det är två kullar till på väg!En i varje kar!Det är skoj för dom att dom mår bra o förökar sig men det är inte bra i längden att ha så många..Har ni tips?Finns det något ställe där man kan annonsera till seriösa intressenter?vet inte om jag ställer frågan under rätt rubrik eller om man ens får ställa en sådan fråga..men jag är lite desperat.. :-/
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ta bort hanen eller honan så det inte blir fler. sen är det bara annonsera på blocket osv.

    den här sidan på facebook är bra med



    eller den stora gruppen akvarister på facebook


    vart bor du?

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Om du inte kräver någon ersättning för dem, finns det säkert en o annan butik som tar emot dem.
      Sån tur hade i alla fall jag. Jag hade samma problem som du. Men som sagt - 0 kr för 30 malar.
      Sen såg jag att dom tog 125 kr st!!! Men är man desperat så....

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Kisekatten
        • January 2011
        • 126

        #4
        Ska kolla upp sidorna på facebook.Det finns massor av både hanar o honor så att separera dom är inte helt lätt :-O Jag nämnde inte ens betalning till djuraffärerna men dom kunde inte ta emot ändå...Dom hade redan odlare sa dom.

        Kommentar

        • Kisekatten
          • January 2011
          • 126

          #5
          Jag bor i Staffanstorp förresten

          Kommentar

          • Majkie88
            • August 2012
            • 215

            #6
            Finns annons funktioner både här och på plantswap.se men den absolut bästa sidan jag använt mig av när de gäller köp sälj och ge bort akvaforum.no en norsk sida tyvärr, men de har riktigt bra köp och sälj kommer ut sjukt mkt annonser varje dag. Så i Norge är de aktiva.

            Kommentar

            • Kisekatten
              • January 2011
              • 126

              #7
              Ja..fast Norge ligger ju lite långt bort tyvärr :-P Vill hemskt gärna att dom kommer till ett bra "hem" också..och sådant kan ju inte garanteras såklart.. :-O

              Kommentar

              Arbetssätt...