Vad gör min Ann Cistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    Vad gör min Ann Cistrus?

    Ja vad gör hon? För det är absolut en hon. Och hon har vistats väldigt mycket i sitt rör den sista tiden. Och nu ligger hon utanför och vaktar! Har hon kanske äggat av sig där i sin ensamhet?

    Inte världens bästa bilder tyvärr..


    Klicka på bilden för större version

Namn: AnnCistrus 002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,6 KB
ID: 2183452

    Klicka på bilden för större version

Namn: AnnCistrus 003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 204,2 KB
ID: 2183453
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Tveksamt, däremot är de mer och mer skymnings och nattaktiva ju äldre de blir och det kan kanske vara förklaringen.

    En annan fråga, har du mätt ditt nitratvärde nyligen? Ser att du har en del cyano i karet, och risken finns att du har väldans lågt nitratvärde...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • MonkanS
      • December 2011
      • 861

      #3
      Nejdå.. ingen cyano i karet. Men rester efter den algboom jag har haft. Dessutom en del hårda alger på glaset som är svåra att få bort. Det är det som syns längst ner mot gruset som en suddig rand. Det får sitta där det sitter tills det försvinner av sig självt. Jag vill inte riskera att repa glaset i min iver att få bort det.

      I vilket fall som helst så är Ann Cistrus väldigt vacker i hela sin prickighet..
      Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

      Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #4
        Ok.. jag ger dig rätt Anders. Nere i gruskanten är det något som ser ut som cyano. Men inget att bråka med kan jag tycka. Såg det nu efter vattenbyte och skrubbning av framrutan. Men glad att de där algerna som satt hårt har börjat släppa sitt grepp nu. Fick med hjälp av en vit skrubbsvamp bort rätt mycket av den där suddiga randen längst ner.
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av MonkanS
          Ok.. jag ger dig rätt Anders. Nere i gruskanten är det något som ser ut som cyano. Men inget att bråka med kan jag tycka. Såg det nu efter vattenbyte och skrubbning av framrutan. Men glad att de där algerna som satt hårt har börjat släppa sitt grepp nu. Fick med hjälp av en vit skrubbsvamp bort rätt mycket av den där suddiga randen längst ner.
          Gott, men då vet du en trolig orsak iaf!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...