Sår/tumör( ??) vid analöppningen på Pleco. BILD!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Shepard
    svarade
    Hmm, kanske är en bit av tarmen som är på väg ut? Ser lite konstigt ut. Att den tippar låter ju inte så bra...

    Har du en bild på hela fisken förresten? Tror inte det är vanlig Pleco, med det mönstret, skulle snarare gissa på "vitprickig Pleco", Glyptoperichthys joselimaianus, L001.
    Senast redigerad av Shepard; 21 July 2012, 18:43.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ciklidtok
    Min dotter har köpt en vanlig Pleco idag, den är runt 20 cm. Hon har ett sår-/tumör vid analöppningen, och nu undrar vi vad det kan vara ??

    Hon upptäckte också att malen simmade konstigt, den simmar runt i akvariumet, sedan lägger den sig på en sten och tippar över, så den hamnar på rygg eller sidan. Men den vänder sig rätt snabbt så den hamnar på magen igen.

    Den har vuxit upp i ett akvarium på 54 liter. Nu går den i dotterns 375 liters akvarium, och om det behövs så kan den flytta till 720 liter sedan.

    Tacksam för svar.


    [ATTACH=CONFIG]54645[/ATTACH]
    Är den köpt idag, skulle jag ha lämnat tillbaka den.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Sår/tumör( ??) vid analöppningen på Pleco. BILD!!!

    Min dotter har köpt en vanlig Pleco idag, den är runt 20 cm. Hon har ett sår-/tumör vid analöppningen, och nu undrar vi vad det kan vara ??

    Hon upptäckte också att malen simmade konstigt, den simmar runt i akvariumet, sedan lägger den sig på en sten och tippar över, så den hamnar på rygg eller sidan. Men den vänder sig rätt snabbt så den hamnar på magen igen.

    Den har vuxit upp i ett akvarium på 54 liter. Nu går den i dotterns 375 liters akvarium, och om det behövs så kan den flytta till 720 liter sedan.

    Tacksam för svar.


    Klicka på bilden för större version

Namn: 599283_323172907773042_1062148449_n.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,6 KB
ID: 2183202
Arbetssätt...