Otocinclus hoppei ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • March 2024

    Otocinclus hoppei ?

    Letade efter fler Otocinclus och hittade då en som heter Otocinclus Hoppei,tror att den jag har är Affinis.

    Kan man blanda ?
    Senast redigerad av Gäst; 09 July 2012, 17:51.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Du har inte affinis. Nästan alla otto säljs som affinis, men den arten förekommer knappt i handeln. Du har antagligen hoppei, macrospilus eller vittatus, de är i särklass vanligast, och ja, de går att blanda men stimmar bättre med sin egen art.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Christer5

      #3
      Då gäller det reda ut vilken jag har innan jag köpa nya,kanske inte blir lätt att hitta samma sort.

      Kommentar

      • Christer5

        #4
        Tror faktiskt att det macrospilus jag har men jag tror inte att dom hette så i butiken när jag köpte dom.

        Kommentar

        • Christer5

          #5
          Måste Otocinclus ha en trädrot att äta på för att få i sig cellulosa ?

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Nej, men det skadar inte.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              Otocinclus hoppei ?

              Mina Ottisar är himla aktiva på helt algfri mangrove. Lika mycket som på alger.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              Arbetssätt...