Vad för sorts mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lorvimorven
    • August 2011
    • 146

    Vad för sorts mal?

    Hej! Igår köpte jag en ny mal. Den var ungefär
    2 cm. Jag är inte säker på vad för sorts mal det är. Den är småprickig och längst ut på stjärtfenan är den ljus/gul. Vet ni vad det skulle kunna vara för sorts mal? Skulle bifoga bild men jag vet inte hur man gör..

    MVH,
    Sofia.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Det är bara guldmedlemar som kan läggas in bilder. Du får ladda upp bilden på en annan sida tex imgschack o länka hit

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Jag skulle tro att det är en vanlig Ancistrus, det är den vanligaste sugmalen, och normalformen är mörkbrun med ljusare prickar, som små verkar de vara mer kontrastrika än som vuxna, och då syns tydligt att de har vita eller ljusgula kanter högst och längst ner på stjärtfenans bakkanter.

      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • lorvimorven
        • August 2011
        • 146

        #4
        Tack!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Varsågod Men ändå, det är bara en gissning, utan bild är det ju svårt att vara säker, men eftersom det är en vanlig mal, och den verkar stämma in på din beskrivning, så tror jag att det är den.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...