?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 22_olästa_meddelanden
    • April 2012
    • 18

    ?????

    Idag så hade min farmor varit och köpt växter.så när jag kom hem så skulle jag börja plantera dom i akvariet. När jag då tog upp den sista växten så såg jag att det låg en svart mal med bruna prickar på botten av påsen. Det var nästan inget vatten i påsen och den hade stått i huset helt orörd halva dan så jag slängde fort i den i akvariet då den simma iväg jag tittade inte var den tog vägen vilket känns väldigt dumt nu i efterhand sen en liten stund efter det så var malen helt borta i akvariet det kanske blev förmycket för den eller var kan den vara?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    den har nog gömt sig. malar är duktiga på att klara sig i taskiga miljöer. finns många som har rensat ut sitt kar o så har malen suttit fast på en rot i flera timmar utanför karet. o klarat sig bra ändå.

    så den har nog gömt sig. malar är mest natt-aktiva. så låt du den bara va ska du se

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      förmodligen en vanlig ancistrusmal.

      som hannesc säger, de klarar sig med minimalt med vatten under långa tider.

      skulle tro att det kommer ifrån att de lever ibland i grottor och liknande där det
      är dålig syresättning, dvs de är gjorda för det.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #4
        Men vad kul att upptäcka att man fått en bonus så att säga..
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        Arbetssätt...