Ancistrus "super red"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnsson_82
    • March 2012
    • 289

    #16
    Ursprungligen postat av Vanish
    Jag har 4st super red, köpte på auktionen när den va i Göteborg. Dom börjar bli upp mot kanske 5-6cm och man börjar se lite strån. Tror jag har 2-3 hanar, vet inte säkert. Mycket fina är dom. Dessa är mer åt helorange-hållet. Märker ingen annan skillnad än färgen på dom mot mina andra vanliga ancistrus
    Får man fråga vad du fick betala för dem? De kostar som sagt 170 kr där jag sett dem och då är de som sagt ganska små. Bra att veta om det är rimligt eller inte.

    Kommentar

    • keen-eyed
      • January 2009
      • 409

      #17
      Jag köpte mina 2 första för ett halvår - ett år sedan, då kostade de 250kr/st i butik.. Köpte in en ny i lördags som jag hittade i en butik då våra hade sämre "röd" färg än den jag hittade i butiken. Den kostade 98kr inte så stora där heller, den butiken hade importerat dem själva från tjeckien. Vi var bara tvugna att fråga eftersom den låg lite lägre i pris än vad vi sett i butik tidigare.
      &

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Jag har en hane och en hona av den gula, svartögda varianten (alltså inte albino), kanske har de fått fram den orange/röda varianten från den, det vill säga att de har odlat på de rödaste individerna i kullar med gula, och att det i grunden är samma variant?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...