Är mina Ancistrus köns mogna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrfisken
    • March 2012
    • 107

    #16
    äntligen kunde jag fota den

    här är den är det en ancistrus hona eller pleco?



    behöver jag ta mer foto?

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #17
      lite svårt att se då bilden är tagen underifrån men jag tror det är en ancistrus. den har de där små ljusa prickarna och den vita tippen på stjärtfenan.

      Kommentar

      • mrfisken
        • March 2012
        • 107

        #18
        Ska försöka ta foto på den övre delen

        Kommentar

        • Thehoglund
          • June 2011
          • 13

          #19
          Är 70% säker på att det är ancistrus (lik mina honor underifrån) men för att vara 100% säker så ta en bild så man ser övre delen.

          Kommentar

          • Thehoglund
            • June 2011
            • 13

            #20
            Såg nu att man ser hanen på bilden också, dina har ungefär samma mått som mina ancistrus och det har nte blivit yngel för mig på över ett år.

            Kommentar

            • mrfisken
              • March 2012
              • 107

              #21
              vet du vad som är problemet??? eller har de fått något nu? ska försöka ta foto men de gömmer sig bland stenerna och sånt.

              Kommentar

              • Cyruz10
                • February 2010
                • 235

                #22
                Ursprungligen postat av firejackan
                när börjar hanarna få sina "horn"? var och kollade i en affär idag och såg banne mig ingen med horn och har svårt att tänka mig att alla är honor :S Fanns ändå vissa uppemot 6-7 cm
                De som tidigast fått sina spröt i de kullar jag haft har varit ca 5-7 månader och mellan 5-7 cm. Har dock haft vissa som inte fått sina horn förrän de varit strax över 8 cm men det har varit sällsynt (1 gång på 4 kullar).

                Och jag har mätt från svansen till nosen med fisken på tumstock så där vet jag den exakta längden

                Kommentar

                • Thehoglund
                  • June 2011
                  • 13

                  #23
                  Det problemet jag har med mina ancistrus är att hanen jagar bort honorna, vet inte riktigt varför men han vet väl inte hur man ska flörta med damerna

                  Kommentar

                  • mrfisken
                    • March 2012
                    • 107

                    #24
                    Min hane dog idag :'( . Det händer alltid så antningen hanen dör sen köper jag en hane då dör honan och eller tvärt om. Vad är det som är fel? Min hane jagade också bort honan då tråde jag att han raggar hehe. Jag ska försöka köpa en ny hane så snart som möjligt.

                    Kommentar

                    • Vanish
                      • April 2011
                      • 900

                      #25
                      Du kanske ska avvakta med köp och kolla upp vad anledningen till att dom dör är?
                      Nitrit, hur stort kar, hur många fiskar, hur länge har det varit igång, sett några symptom på fisken som dött?

                      Kommentar

                      • mrfisken
                        • March 2012
                        • 107

                        #26
                        ja nu vet jag varför den dog den hade en slagit sig i stenet för den var rivd och blöde .

                        Kommentar

                        • firejackan
                          • August 2004
                          • 616

                          #27
                          Okej, låter skumt för ancistrus brukar inte vara svåra att hålla i liv, snarare tvärtom, omöjliga att ta död på

                          Kommentar

                          • Berserken
                            • December 2005
                            • 472

                            #28
                            Min hanne jagar med bort honorna .Men inte alltid för yngel får de med jämna mellanrum

                            Kommentar

                            • mrfisken
                              • March 2012
                              • 107

                              #29
                              kan det också vara att tempraturen är för varm? jag hade problem att tempraturen blir runt 30 grader

                              Kommentar

                              Arbetssätt...