Ancistrus L144

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnsson_82
    • March 2012
    • 289

    Ancistrus L144

    Hej!

    Jag har hittat en annons där en person säljer Ancistrus L144 väldigt billigt. Jag googlade just "ancistrus L144" och fick upp en massa bilder på jättefina guldgula malar. Är det så att den här varianten L144 är just gul eller den kan vara brun och vit också?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är den vanliga Ancistrusen, vars ursprung är osäkert, man tror att det kan finnas olika Ancistrusarter inkorsade i den vi kallar "vanlig Ancistrus". De gula är oftast albino (röda ögon), men det finns även en gul variant med svarta ögon (har själv ett par så´na), och dessa gula malar är odlingsformer. Det finns även framodlade fläckiga, och en slöjvariant. De bruna med ljusare fläckar och vita spetsar på stjärtfenan är naturformen, om det nu är så att exakt den vi kallar vanlig Ancistrus ens finns i naturen.

    Om du ser gula malar i en butik, som säljs som guldancistrus, så låt dig inte luras av det fina namnet, det är den rödögda albinovarianten av den vanliga Ancistrusen.
    Senast redigerad av Shepard; 17 March 2012, 16:13.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    Arbetssätt...