Ny Corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ny Corydoras?

    Idag köpte jag 10 pansarmalar, som han i butiken sa att han aldrig sett förr, och inte jag heller. Den kallades longnose nå´nting, och det latinska namnet var (med reservation för hans stavning och mitt minne) Corydoras septemradiatus eller nå´t liknande. Nå´n som hört talas om den, eller kanske t.o.m har/haft den?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hittade den, Corydoras septentrionalis heter den.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har sett en sak, som jag inte sett hos andra pansarmalar jag har haft (just nu har jag även Corydoras panda, Corydoras sterbai, Corydoras pygmaeus, och Brochis (troligtvis) britskii), och det är att de emellanåt faktiskt verkar vara aktivt aggressiva mot varandra, i alla fall har jag sett en individ jaga runt de övriga vid några tillfällen, om det var samma individ vet jag inte. Har som sagt inte sett detta beteende hos nå´n av de andra pansarmalsarterna jag har, eller har haft.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...