Ancistrusägg hamnade utanför grottan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ancistrusägg hamnade utanför grottan

    Jag har en rätt stor albinoancistrushane, som tillsammans med två honor (en normalfärgad, och en normalfärgad med slöjfenor) har fyllt ett 100-liters med yngel i olika åldrar. Häromdagen såg jag att slöjhonan kom ut ur hans keramikrör. Jag lös in i röret, och såg en hög med ägg. När jag kollade i akvariet en stund senare, så låg en del av äggen utanför röret. Han har ju skött sina föräldraplikter tidigare, så jag funderar på om han kanske blev störd av att jag lös in i röret? Eller var det bara otur, att en oförsiktig rörelse från hans sida skickade ut äggen?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Kan vara så att han blev störd när du lös in i grottan. Det enda jag kan tänka mig.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Har för mig att det står i "BTN - Guide om L-malar" att man bör placera rören nära rutan, så man kan lysa in i dem. Men har ju aldrig gjort det innan, så det kanske var därför han blev störd. Han är ju albino också, och de tål kanske inte ljus lika bra?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...