Skadad pygméträmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Skadad pygméträmal

    Jag lägger inte det här under sjukdomar, då jag inte tror det är en sjukdom... Jag har fyra (snart tre som det ser ut nu) pygméträmalar (Trachelyichthys exilis), två hanar och två honor. Alldeles nyss såg jag att den ena honan rörde sig lite konstigt, och gick fram och tittade. Då såg jag att hon har ett stort köttsår framför stjärtfenan, som täcker 1/3 av kroppen, och går ända in till skelettet. Det ser inte infekterat ut, och jag undrar vad som kan ha hänt? Sällskapet är bl.a hantelciklider, scalarer, Dianema urostriata, Corydoras panda, Apistogramma viejita II (är de köpta som i alla fall), och blå antennmalar. De enda jag skulle kunna tänka mig ha gjort den skadan är hantlarna, men de är ju inte särskilt aggressiva.

    I och för sig ligger de ju ofta inklämda i hörnet där insugningsröret till pumpen, och värmaren är, kan hon ha bränt sig så illa, så att köttet lossnat? Tycker ju att hon borde ha flyttat på sig om det blev för varmt... I och för sig kan hon ju ha fått ett litet sår, som andra fiskar varit där och nafsat i, och gjort det värre...
    Senast redigerad av Shepard; 08 January 2012, 17:53.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
Arbetssätt...