Algätare ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Faften
    • January 2011
    • 32

    Algätare ?

    Någon som vet någon bra algätare förutom ancistrus? Har provat med ancistrus i karet men dom ger sig på min pleco o slår sönder fenorna för honom =/ Så skulle väldigt gärna vilja veta om det finns ngt annat bra alternativ. Skrapa alger blir lite tråkigt när man gör det var tredje dag <.<
  • Simon Wikström
    • January 2011
    • 223

    #2
    Vilka andra fiskar har du? Om du inte har så stora fiskar så kolla artbeskrivningarna till Otocinculus och siamesisk algätare och se om dina vattenvärden och temperatur stämmer för dom är ganska bra algätare.
    Mvh Simon
    720 l med 2 st Hypostomus soniae.
    105 l med VF Poecilia reticulata.

    Kommentar

    • Faften
      • January 2011
      • 32

      #3
      jag har svärdbärare, scalare, kampfisk och koppartetror, marmorgurami och en pleco. o de elakaste i karet är nog guramisarna om jag ska va ärlig. o det verkar som att det inte ska va några problem med temp o ph iaf. så får kanske försöka med ngt av ovanstående =) tackar för svar!

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Tänk bara på att ottosarna är väldigt känsliga, och behöver ett väl ingått akvarie och iaf enligt min erfarenhet väldigt bra vattenkvalite.

        Och siameser blir ganska stora, men med skalarer så har du väl ett hyfsat stort akvarie redan

        Kommentar

        • hawkse
          • December 2009
          • 781

          #5
          Ursprungligen postat av Vanish
          Tänk bara på att ottosarna är väldigt känsliga, och behöver ett väl ingått akvarie och iaf enligt min erfarenhet väldigt bra vattenkvalite.
          Därom tvista de lärde skulle man kunna säga. Jag tycker jag har hört hur många varianter som helst av att de skulle vara känsliga och lika många att de är tåliga. Mina egna erfarenheter av dem (stoppar dem i varenda kar) är att de inte är ömtåligare än vilken sällskapsfisk som helst. Varenda en som jag köpt de senaste två åren lever än och jag är väl uppe i ett tjugotal utspritt på 5-6 kar nu.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Notera att inlägget är inlagt i kategorin "Malar" - håll er då till tips om algätande malar. Annars låses tråden
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...