180l förlitet för 4 malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trelleborg
    • May 2011
    • 45

    180l förlitet för 4 malar?

    180l, hyffsat med växter, 2 bra gömställen..

    Vi har en gibbiceps på c:a 10cm(lägger sig alltid i hörnan vid pumpen och doppvärmaren) o en 6cm ancistrus(aktiv 24h om dagen), en hypancistrus(L066 - tror de är en sån, mycket lik den om inget annat.. c:a 5cm, brukar gömma sig i en liten sten)
    De första två har levt tillsammans i minst 3 månader iallafall, och i ett litet 54l de första 6veckorna tillsammans med andra småfiskar.. Den senare kom för kanske 2 veckor sen..
    I tisdags var vi nere o köpte ytterligare en mal till, En plectomus(runt 8cm)
    Efter mindre än 72h märkte min flickvän att den inte mådde bra, hon sa att den låg på rygg på botten och andades, samtidigt som vår lille ancistrus satt på den..
    När jag sluta jobba plocka hon upp den i en burk o vi körde ner till affären o när vi kom ner hade den gått bort..
    Dom va snälla o hjälpande o fråga om de kunde vara att den var stressad eller nått sånt o jag vet inte.. Vi såg den knappt..
    Men vi fick en ny, och nu har de gått c:a 48h och vi har inte sett en skymt av den..
    Jag letade snabbt igår efter den men ville inte rota förmycket heller.. Den är även runt 8cm stor..

    Jag kan förstå att akvariet är förlitet när de växer upp, men har vi förmånga nu?

    Är så rädd bara för att den också ska gå bort... :/
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    En liten motgångs, varför köpa fiskar som man vet blir för stora?
    De är inte för stora just nu, Men det dröjer inte så länge, och har du inte gott om gömställen kan det bli en hel del bråk...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Trelleborg
      • May 2011
      • 45

      #3
      1. Jag köper för jag tycker dom är fina o titta på
      2. Affären varnar inte att de blir så stora utan jag läser mig till det efter jag köpt dom..

      Dom tar dessutom tillbaka de små liven när de växer ur akvariet..


      Lyckades se vår "nya" mal igår, svart o fin var den också

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #4
        När man ska köpa fisk anser jag att man borde läsa om fisken först så man vet vad man handlar gör man inte det kommer det bara att sluta med en massa trubbel

        Kommentar

        Arbetssätt...