Odlingsbara L-malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firejackan
    • August 2004
    • 616

    #16
    håll oss (mig) uppdaterade!

    Kommentar

    • Mazzi
      • October 2006
      • 364

      #17
      Ursprungligen postat av Zäta
      Oj då, inte illa! Bra jobbat Skiljer det något på tillvägagångssättet när man ska odla dom fyra malarna du nämnde? Eller kräver dom exakt samma akvariemiljö allihopa?
      Principen är den samma för alla dessa. Kruxet till att börja med är att få en bra fördelning av hanar/honor.

      /Mats

      Kommentar

      • Zäta
        • August 2011
        • 40

        #18
        Ursprungligen postat av Mazzi
        Principen är den samma för alla dessa. Kruxet till att börja med är att få en bra fördelning av hanar/honor.

        /Mats
        Ja, har man otur så får man köpa på sig ett helg gäng innan man har fått av båda könen... Själv har jag ingen aning om vilket kön det är på mina 401:or.. Får helt enkelt hålla tummarna för att det är både och
        Hur stora kar går dina malar i?

        Kommentar

        • Mazzi
          • October 2006
          • 364

          #19
          Ursprungligen postat av Zäta
          Ja, har man otur så får man köpa på sig ett helg gäng innan man har fått av båda könen... Själv har jag ingen aning om vilket kön det är på mina 401:or.. Får helt enkelt hålla tummarna för att det är både och
          Hur stora kar går dina malar i?
          Jag kör med 100l kar och det tycker jag funkar bra.

          /Mats

          Kommentar

          • Zäta
            • August 2011
            • 40

            #20
            Ursprungligen postat av Mazzi
            Jag kör med 100l kar och det tycker jag funkar bra.

            /Mats
            Låter vettigt! Funderar på att uppgradera mina malkar till den storleken också
            Var och köpte en powerhead som blåser ut 1100 liter i timmen. Får hoppas den sätter lite fart på dom små rackarna

            Kommentar

            • Mazzi
              • October 2006
              • 364

              #21
              Jag sålde hela min odling idag...känns lite tomt. Men jag hämtade ett 720l igår

              /Mats

              Kommentar

              • firejackan
                • August 2004
                • 616

                #22
                Kommande mal odling eller?

                Kommentar

                • sjobbe
                  • February 2011
                  • 67

                  #23
                  Jag rekommenderar att du satsar på någon hypanscistrus variant. Dessa är både snygga och relativt lättodlade. Det har ju redan nämts några. L201 och L066. Har du en stor plånbok så kan du ju satsa på Zebraplecon L046: Snygg och lättodlad men dyr och små kullar :-)

                  Kommentar

                  • sjobbe
                    • February 2011
                    • 67

                    #24
                    Bästa sidan för att läsa om malar är enligt mig www.planetcatfish.com

                    Kommentar

                    • Zäta
                      • August 2011
                      • 40

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mazzi
                      Jag sålde hela min odling idag...känns lite tomt. Men jag hämtade ett 720l igår

                      /Mats
                      Vaaa, gjorde du det?! Måste kännas väldigt tungt Vad har du för planer med ditt 720 liters då?

                      Kommentar

                      • Zäta
                        • August 2011
                        • 40

                        #26
                        Ursprungligen postat av sjobbe
                        Jag rekommenderar att du satsar på någon hypanscistrus variant. Dessa är både snygga och relativt lättodlade. Det har ju redan nämts några. L201 och L066. Har du en stor plånbok så kan du ju satsa på Zebraplecon L046: Snygg och lättodlad men dyr och små kullar :-)
                        Var faktiskt i Åled igår och tänkte köpa några zebror, men självklart var dom slut Så det får vänta ett tag till Istället fick jag med mig ett lekrör, ett bottenfilter, en powerhead och en lekgrotta hem. Så den långa resan var inte helt förgäves iaf

                        Har du några zebror själv?

                        Kommentar

                        • Mazzi
                          • October 2006
                          • 364

                          #27
                          Ursprungligen postat av Zäta
                          Vaaa, gjorde du det?! Måste kännas väldigt tungt Vad har du för planer med ditt 720 liters då?
                          Ja min dotter behöver ett eget rum så jag får ta paus i odlandet. Men jag har fortfarande en del malar som ska gå i stora karet bla L46, L28, L128, L200, L204, L397 och en drös yngel av L30, L66, L201 och L309. Jag har ett 400l kar också, jag tror det blir sydamerika i båda.

                          /Mats
                          Senast redigerad av Mazzi; 24 October 2011, 17:01.

                          Kommentar

                          • Zäta
                            • August 2011
                            • 40

                            #28
                            Ursprungligen postat av Mazzi
                            Ja min dotter behöver ett eget rum så jag får ta paus i odlandet. Men jag har fortfarande en del malar som ska gå i stora karet bla L46, L28, L128, L200, L204, L397 och en drös yngel av L30, L66, L201 och L309. Jag har ett 400l kar också, jag tror det blir sydamerika i båda.

                            /Mats
                            Sugen på att eventuellt sälja några av dina yngel?

                            Kommentar

                            Arbetssätt...