Vit sörja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Faften
    • January 2011
    • 32

    Vit sörja?

    Hej, jag har för bara ett par dagar sedan startat en ancistrusodling. Tänkte iaf försöka få upp en kull.
    Men i dag när jag kom ner för att tända o kolla till dem så låg det som en vit hinna på gurkan som jag lagt i som mat. Ser ut lite som ett gummihölje tycker. Är det någon som vet vad detta kan vara för något? Detta är inget som jag har hört eller sett förut. Och inte heller hittat någon direkt information om på nätet.
    För lite mer info kring det jag har om det kan hjälpa så har jag ett par i ett 60 liters kar med lite stenar som inredning o en lerkruka som grotta.

    Tacksam för svar!
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Hur länge har gurkan legat i vattnet? Det som inte blir uppätet på 12 timmar måste man ta upp och ersätta, annars förstör det vattnet. Det låter som en bakteriehinna och då är gurkan inte tjänlig som fiskmat längre.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Faften
      • January 2011
      • 32

      #3
      hmm, 8 timmar max. la ner den på morran o när jag kom ner såg den sån ut

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        #4
        Jag har erfarit att i ett nystartat kar så ruttnar kök snabbare än i ett inkört. Har väl säkert med den befintliga bakteriefloran att göra. Så se bara till att du håller koll nu i början och ta upp dålig mat så ska det nog gå bra.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Faften
          • January 2011
          • 32

          #5
          finemang. skall göra detta så får vi hoppas på att det tar fart

          Kommentar

          Arbetssätt...