Stenfisk eller allmänt kamouflerad?=P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diozz88
    • September 2011
    • 341

    Stenfisk eller allmänt kamouflerad?=P

    Idag har denna lilla filur fått jobb hos mig som putsare! ;P Tycker bilden blev rolig, därav stenfisk
    Den har fått namnet Steve Jobs för att hedra Iphones grundare som nu tyvärr gått bort på grund av cancer.
    Vet dock inte om det är en hona eller hane(kan man se det på något vis?).

    Har dessutom glömt bort vilken sort.... Lite hjälp?

  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja du... Jag kan inte identifiera de där, det är en rätt ovanlig mal ur nåt av släktena som liknar Loricaria, Hemiloricaria, Rineloricaria mfl. Den där måste väl ha varit rätt dyr, noterade du inte vad den hette?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Diozz88
      • September 2011
      • 341

      #3
      Den va inte så dyr tycker jag.. 129 kr tror jag att jag fick den för... Sen har vi det där med latinska namn och jag...=P E nog dålig på att komma ihåg personamn... funderar på att köpa en till.. Tycker den va helläcker...=P
      Guldsömmarna visade lite intresse för den från början men bestämde sig ganska fort att den inte var nå intressant när den började veva med ryggfenan.. Ingen fegis inte, bryr sig varken om fisk eller folk, simmar på och putsar på bottnen...=P
      Längd just nu, ungefär 1 dm från början till slut.. tror det stod att den kunde bli ungefär 15 cm...

      Lägger in en till bild med stjärtfenan och ryggfenan utfälld...=)



      Kommentar

      • Diozz88
        • September 2011
        • 341

        #4
        Kan det vara en Loricaria Lata? (ellelr hur man nu skriver det?)

        Kommentar

        • Diozz88
          • September 2011
          • 341

          #5
          Fick svar på en annan forum sida att det skulle kunna vara en Rhineloricaria sp Peru..
          Låter bra eller?

          Kommentar

          • Diozz88
            • September 2011
            • 341

            #6
            Har varit in och kollat på zooaffären.. Den e såld som parva, vilket jag inte alls tycker att den liknar...

            Kommentar

            Arbetssätt...