Massor av ancistrus yngel.. flyttas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bass
    • October 2010
    • 379

    #16
    Ok.. nu måste jag anta att jag har seriösa problem.
    De yngel som är kvar i grottan lever och verkar må bra. Men alla som lämnar grottan dör ganska omgående??
    Jag har alltså inga andra fiskar förutom pappa och 4 honor i karet. Inredningen är sand, rötter knappt nå växter.
    Vattenvärden är ok, ingen nitrit.

    Kommentar

    • Bass
      • October 2010
      • 379

      #17
      Uppdatering:
      Yngel fortsatte dö ganska snabbt efter att de lämnat grottan.
      Tog ur fiskarna och gjorde rent hus i karet. Bort med all sand och bakgrunden och sen körde jag i lite rötter och så tillbaka med hälften av ynglena och hälften fick gå in i en glassburk med syresten.

      Blev mycket bättre men några yngel har fortsatt att dö per dag tyvärr. Dom i burken klarade sig bra men jag var tvungen att ha tillbaka dom i karet.
      Skumt, alla värden är kanonbra. Bra med syre och cirkulation. Tempen 26.5C nu. Fiskarna verkar må hur bra som helst. Men ett par gånger per dag hittas nåt yngel dött.
      Man ska se hur de plötsligt sprattlar till.. rusar lite, sen faller på rygg. Skittrist!

      Karet:
      Klicka på bilden för större version

Namn: fry.jpg
Visningar: 1
Storlek: 213,9 KB
ID: 2136151

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #18
        Kanske missat det men vad har du för sand?

        Sen kanske jag inte har hundra koll men om yngel får helt rätt förutsättningar, kommer verkligen alla överleva ändå? Förutsatt att dom inte blir uppätna, vissa måste ju ändå vara svagare... Aja, jag vet inte, sitter bara och funderar lite

        Kommentar

        • Bass
          • October 2010
          • 379

          #19
          Tjenare
          Jag har ingen aning om hur många % som normalt överlever. Men jag har förlorat säkert 50%
          Jag hade julas blästersand i karet. Nu har jag ingen sand =)

          Kommentar

          Arbetssätt...