fet pansarmal, kanske ägg...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    fet pansarmal, kanske ägg...

    hej allihopa.

    idag såg jag att en av mina metallpansarmalar såg ovanligt tjock ut, jag matade dem lite mer än vanligt igår, men idag var det en som såg mycket större ut än alla andra.

    kan det vara ägg i den?

    eller har den bara ätit för mycket?

    jag lägger kanske upp en bild imorron
    Senast redigerad av Gäst; 28 November 2011, 12:26.
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    #2
    Förmodligen har honan bildat rom så försök att få igång dem med med ett par vattenbyten med kallt vatten i ett par dagar så får du se vad som händer, maten även rikligt

    lycka till
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      jag hoppas verkligen att det blir nåt.

      och vad gör jag om det skulle bli ägg?

      kan man ha dem i ett flytande yngelakvarium? http://www.guldfisken.se/beta/catalog/yngelbox-2-in-1-p-290?osCsid=6baaaef0c4ab031d9d062cac18006b30

      h
      ur matar man dem? äggula? köpt yngelfoder?

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #4
        Det här med flyttande yngelkar så fick jag lära mig en läxa på, för det första just den du länka till så rymmer ynglen på de öppna sidorna där vattnet ska ''cirkulera'' men den bästa yngelboxn måste va densom är gjord av nät men där är också risken att de andra fiskarna i karet lyckas få tag i dem genom nätet.


        Själv kör jag med ett 30L akvarium, man plockar helt enkelt upp rommen försiktigt med fingrarna men de måste ligga i vatten hela tiden, jag brukar dra ner ett snaps glas i akvariet och lägga i rommen där och sedan bara flytta över glaset.


        angående maten så brukar jag smula när vanligt foder eller frysfoder, funkar utmärkt....se bara till att det sjunker.
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        Arbetssätt...