Pandamal....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millis71
    • August 2011
    • 225

    Pandamal....

    Jag skulle vilja ha lite info om Pandamalen. Kan man ha dessa i yngelakvariet tro? Hur många bör man skaffa? Går dom ihop med ancistrusar/yngel? Akvariet är på 50l med några blandade yngel i.
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Zoopet artregister: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=309&SOK=1
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Millis71
      • August 2011
      • 225

      #3
      Bra där! Tänkte att någon kanske hade lite egna erfarenheter av denna gulliga fisk... Hur många honor på en hanne bör man skaffa?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag har ett 20-tal Corydoras panda i ett 240-liters, och jag gillar dem. Har ingen aning om hur många hanar och honor jag har I ett 50-liters är jag osäker, kanske 6 stycken eller så, men tror de gör sig mycket bättre i större kar.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Millis71
          • August 2011
          • 225

          #5
          Tycker yngelakvariet är lite tråkigt. Tänkte därför skaffa några snälla fiskar som kan vara i samma kar.

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Dom funkar bra med yngel och jagar inte dom, skulle det vara något yngel på botten så kanske det slinker in någon av misstag men mest på grund av att dom bökar rundor
            Det finns mindre sorters pansarmalar än pandor, habrosus och pygme pansarmalar och är lite mer passande för ett sånt litet kar
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Pygmépansarmalar har jag också ett 20-tal, i ett 100-liters, med mycket fin sand. De är också fina.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                Visst är dom, går i tankarna på att köpa ett gäng själv, men haborsus har jag, har för mig att jag läst att pygmeer är väldigt aktiva och stimmar och rör på sig mycket är det så
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av solis
                  Visst är dom, går i tankarna på att köpa ett gäng själv, men haborsus har jag, har för mig att jag läst att pygmeer är väldigt aktiva och stimmar och rör på sig mycket är det så
                  Tja, ibland ligger de i en enda hög på botten, och ibland liter mer utspritt. Så jätteaktiva vet jag inte om jag vill kalla dem, men en sak de gör som de större arterna inte gör, är att de ibland står mitt i vattnet i en klunga, som ett tetrastim ungefär.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #10
                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Tja, ibland ligger de i en enda hög på botten, och ibland liter mer utspritt. Så jätteaktiva vet jag inte om jag vill kalla dem, men en sak de gör som de större arterna inte gör, är att de ibland står mitt i vattnet i en klunga, som ett tetrastim ungefär.
                    Läckert, undrar om jag inte läste här någonstans att dom brukar beblanda sig med någon sorts tetror för att kunna rädda så många av sig själva vid hot i naturen
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Ursprungligen postat av solis
                      Läckert, undrar om jag inte läste här någonstans att dom brukar beblanda sig med någon sorts tetror för att kunna rädda så många av sig själva vid hot i naturen
                      Ja, det låter troligt
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Millis71
                        • August 2011
                        • 225

                        #12
                        Jag har inte varit så förtjust i pansarmalar tidigare men dom här var verkligen söta. Får nog bli dom då........ I mitt 120l har jag ancistrusar o dom vill jag inte blanda med ännu en bottenfisk.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...