Pansarmalar - Blanda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper G
    • March 2011
    • 17

    Pansarmalar - Blanda?

    Hade från början 6 Metall pansarmalar. Men nu är dom bara 4. Har läst att man bör ha minst 6 då dom e stimfiskar. Nu e frågan går det bra att blanda? T ex köpa 2 Gröna pansarmalar eller andra pansarmalar förutom metall?
    Mitt Akvarie 112Liter
  • Fredrik Metcalf
    • January 2007
    • 512

    #2
    Nu kan jag inte just pansarmal, men stimfiskar inom samma släkte brukar inte vara några problem att blanda, framförallt inte om det bara handlar om avelsvarianter.
    Fredrik Metcalf (MrLogic)
    128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

    Kommentar

    • Niklas450
      • July 2011
      • 25

      #3
      Jag har Duplicareus & Sterbai... de stimmar aldrig tillsammans, de är två helt skilda gäng

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Jag har runt 14 sorters pansarmalar och vissa stimmar tillsammans och vissa håller sig bara till sin sort.
        Ska man odla så är många av dom olika sorter inte bra att ha tillsammans för dom kan korsa sig.
        Men går ihop gör dom det blir inga bråk eller så
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Gur4m1
          • June 2011
          • 96

          #5
          Läst att i naturen så stimmar olika pansarmalar tillsammans, olika arter och olika storlekar. Så precis som andra redan sagt så sa det gå bra Sen är de ju även individer och det finns säkert vissa sorter som inte är lika benägna att stimma om andra alternativ finns.
          Nothing fancy, no tricks...

          Kommentar

          Arbetssätt...