Är detta en Ancistrus sp. 'albino'?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    Är detta en Ancistrus sp. 'albino'?

    Hej.

    Jag undrar om någon kan bekräfta om detta är en Ancistrus sp. 'albino' och om man kan se vilken kön det är eller är den för liten för att se det? (jag vet inte om bilderna och så bra )

    Tack / Eliyao
    Bifogade filer
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #2
    Jag är så gott som säker på att du har rätt angående art, men kön kanske den är för liten för att man ska se?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • eliyao
      • April 2011
      • 558

      #3
      vad bra! problemet är att jag vill ha en hane och en hona, just nu har jag bara en och i affären är alla små men man kanske får chansa då?

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        det är iallafall en albino, det ser man på dom röda ögonen och att den har så ljus färg.
        jag trodde att min vanliga ancistrus var en hona, men sen när den blev runt 6cm så började det växa spröt på huvudet i en sjukt hög fart. typ ena dagen hade den inga och nästa dag såg man många små millimeter stora knottror på huvudet som sen har blivit längre och längre.
        Senast redigerad av freddi36; 12 May 2011, 18:46.

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          men det kanske inte är ett problem om det skulle bli 2 hanar och 1 hona? karet är 220 liter. För om jag inte kan veta om det är hane eller hona så kanske jag ska köpa 2 st till?

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            ancistrus är fredliga förutom vid lek då hanarna som vaktar äggen blir väldigt försvarande.

            Kommentar

            • eliyao
              • April 2011
              • 558

              #7
              ancistrus är fredliga förutom vid lek då hanarna som vaktar äggen blir väldigt försvarande.
              precis men i 220 liter (105 cm) borde det gå bra då även om hanarna som vaktar äggen blir väldigt försvarande?

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ja, det är en albinoancistrus, och som sagt, könet går inte att se i den storleken. Jag har ett gäng ancistrusar i olika kar, bl.a två stora albinohanar, två slöjancistrus (hane och hona), och tre gula med svarta ögon. Har man otur kan nog hanar gå på varandra tills man bara har en kvar. I ett kar har jag ena albinohanen och en stor vanlig hona, och köpte häromdagen en mindre albino till, som jag hoppas ska vara en hona. Gjorde samma i karet med den andra albinohanen, som går med slöjancistrusarna. Det är nästan så man får göra, chansa, och kanske köpa ett litet gäng, för att öka chansen att få både hanar och honor. Köpte t.ex fyra små slöjancistrusar först, som visade sig vara tre hanar och en hona, så jag bytte in de två andra hanarna.

                Men i lite större kar, 200 liter eller mer, och om du har en del gömställen, så gör det nog inget om det blir mer än en hane.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • eliyao
                  • April 2011
                  • 558

                  #9
                  Tack för svaren Jag får helt enkelt chansa Hoppas på det bästa, tycker den är mycket trevlig och lätt mal!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...