Vårkänslor hos Corydoras panda.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    Vårkänslor hos Corydoras panda.

    Var tvungen att dela med mig och kanske få några råd. Har haft lite sned könsfördelning hos mina pandor vilket resulterade i smått kaos när grabbarna fick för sig att de ville leka och min enda större hona inte alls ville vara med på deras lek. De jagade henne halvt till vansinne så häromdagen åkte jag till akvarielagret på tjejjakt. Fick jättebra hjälp av en av killarna på lagret och kom hem med 2 nya individer. En gigantisk hona som ser ut som ett monster i jämförelse med grabbarna samt en mindre som tyvärr inte har så mkt kvar av sina skäggtömmar. (Hoppas de växer ut ordentligt...)

    Tjockistjejen verkade inte alls med på noterna men när jag kom hem från jobbet igår så såg jag minsann romkorn på en av svärdsplantorna! Yay! Som tur var hade jag köpt hem en yngelkasse i fint nät en dag (tänkte att det kan va bra att ha någongång) så jag plockade upp de 2 (!) kornen och la ner dem i kassen. (Shit vad de är klibbiga, höll knappt på att få loss dem från fingrarna sen...)

    Kunde bara hitta 2 korn, men såg senare att hon simmade med rom mellan fenorna men såg inte vart hon släppte dem. Har ganska tättplanterat på vissa ställen i karet så jag ville inte rota för mkt så allt som finns i min kasse för stunden är de ensamma 2 kornen.

    Nu till min fundering. Om nu mot all förmodan det skulle bli nåt av rommen. Kan de små gå i nätkassen ett tag tills de är större och kan släppas ut? Något annat jag ska tänka på?
    Återfallsakvarist.
Arbetssätt...