Mal till mitt kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoffanB
    • March 2011
    • 156

    Mal till mitt kar!

    Jag har ett akvarium på 220 liter med ca 25 kardinaler, fem fjärilar, 5 otocinclus och 6 corydoras. Men jag skulle vilja ha någon mal till akvariet. Så någon som har något tips på nån mal som skulle passa in ?
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Vanlig ancistrus?

    Kommentar

    • SoffanB
      • March 2011
      • 156

      #3
      jag skulle vilja ha någon roligare mal, hade en synodotis men den åt mina tetror :/

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        har sett en cool mal i min affär, har dock inte kollat närmare på den för den passar inte i mitt kar. det står att den heter snowflake pleco. kan inte det latinska namnet för dels så står det inte.

        den är svart med hyfsat stora snövita prickar. jag vet inget om den, inte hur stor den blir eller vilka krav den ställer, bara att den är riktigt snygg!!

        Kommentar

        • icehacker
          • December 2010
          • 1046

          #5
          Snowflace pleco, L026, (Baryancistrus niveatus) blir upptill 35cm och vill ha 600l kar
          60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

          Kommentar

          • icehacker
            • December 2010
            • 1046

            #6
            Kör zoopets sökguide annars, så hittar du massa roliga som kan passa. Tex en liten grenmal kanske? Om du vill ha en lite roligare
            60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

            Kommentar

            • SoffanB
              • March 2011
              • 156

              #7
              tack för tipsen! snowflace pleco var riktigt snygg! tyvär lite för stor bara. Grenmalarna var också charmiga ska köra lite på sökguiden, så får vi se om jag hittar nåt!

              Kommentar

              • SoffanB
                • March 2011
                • 156

                #8
                någon som vet ungefär vad maxstorleken på en mal är i 220 liter ?

                Kommentar

                • icehacker
                  • December 2010
                  • 1046

                  #9
                  Det kan vara lite olika, men välj längden på ditt kar i sökguiden så visar den endast passande malar =)
                  60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                  Kommentar

                  • icehacker
                    • December 2010
                    • 1046

                    #10
                    Säg till om du hittar någon rolig, letar själv efter en ny till 240-litarn nu efter jag flyttat ur dom andra

                    Jag hade också ett par synodotis som åt ett tjugotal fiskar :/
                    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                    Kommentar

                    • 0422
                      • August 2007
                      • 644

                      #11
                      Hara Hara är fin, tycker jag. Planerar att skaffa den när jag gör om mitt 200-liters... Det engelska namnet är moth catfish, alltså en mal-mal

                      Har haft en synodontis i över 10 år nu, och jo, han har tuggat i sig åtskilliga fiskar... Man löser det med att ha fiskar som är för stora för honom att äta, samt som inte vill sno hans grotta
                      - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                      Kommentar

                      • icehacker
                        • December 2010
                        • 1046

                        #12
                        Ursprungligen postat av 0422
                        Hara Hara är fin, tycker jag. Planerar att skaffa den när jag gör om mitt 200-liters... Det engelska namnet är moth catfish, alltså en mal-mal

                        Har haft en synodontis i över 10 år nu, och jo, han har tuggat i sig åtskilliga fiskar... Man löser det med att ha fiskar som är för stora för honom att äta, samt som inte vill sno hans grotta
                        Mjo, mina fick flytta över till malawi-karet istället. Dom ser ju så söta och oskyldiga ut annars, tills mörkret faller..
                        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                        Kommentar

                        • 0422
                          • August 2007
                          • 644

                          #13
                          Ursprungligen postat av icehacker
                          Mjo, mina fick flytta över till malawi-karet istället. Dom ser ju så söta och oskyldiga ut annars, tills mörkret faller..
                          Vet inte om min ser så söt och oskyldig ut (förutom i mina ögon då)

                          Klicka på bilden för större version

Namn: 15758_162994260966_737560966_3019662_1767009_n.jpg
Visningar: 1
Storlek: 25,3 KB
ID: 2133087
                          (i mitt 200-liters, han ska dock flytta till 550-liters inom en snar framtid)
                          - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                          Kommentar

                          • SoffanB
                            • March 2011
                            • 156

                            #14
                            den var ju jättefin! hade lite svårt att hitta nå fakta om den, vet du något om dom ?
                            Jo, men nu är jag väldigt kär i mina små fiskar så tyvär fick malen flytta

                            Kommentar

                            • SoffanB
                              • March 2011
                              • 156

                              #15
                              Ursprungligen postat av icehacker
                              Det kan vara lite olika, men välj längden på ditt kar i sökguiden så visar den endast passande malar =)
                              jag är ny här på zoopet så jag har inte hunnit titta på sökguiden förens nu men den var ju jättebra!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...