Gul Ancistrus med svarta ögon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Gul Ancistrus med svarta ögon

    Häromsistens köpte jag ett par gula Ancistrusar som inte är albino, nå´n mer som sett så´na? Det känns som de är ganska ovanliga, de flesta gula har väl röda ögon?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • keen-eyed
    • January 2009
    • 409

    #2
    Fanns såna på örebroauktionen
    &

    Kommentar

    • Knud Lavard
      • October 2010
      • 63

      #3
      Jag har en sån rackare. Köpt på Trop i Göteborg. Ser lite trevligare ut än de rödögda. Kolla på: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1431&SOK=1 Min är dock gulare än den på bilden-

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Köpte mina också på Trop.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Knud Lavard
          • October 2010
          • 63

          #5
          Tänkte nästan det. Han får in en hel del intressanta malar ibland. Han hade en som hette slöjfensmal eller nåt sånt för ett tag sen. Tänkte köpa den men när jag kom dit var den redan såld. Skall för övrigt hälsa från ditt Redpoint-par. Dom lever och frodas och får yngel hela tiden. Några har jag satt i yngelkaret, men dom växer lååångsamt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Du menar slöjancistrusarna kanske? Köpte fyra så´na hos honom för ett tag se´n, de visade sig vara tre hanar och en hona, så jag bytte in två av hanarna igen, han bör ha dem kvar. Han hade även några (dyra!) malar som jag var sugen på, svarta, med röda fläckar i fenkanterna, men när jag var där senast hade nå´n köpt de två han hade. Köpte däremot en L114 av honom.

            Har för mig att det var L091


            Ok Kul att de fortfarande trivs och mår bra, blir de lite osams ibland fortfarande? Lite OT kanske, men de verkar inte riktigt lika samspelta och lätta att para ihop som zebror. Nu har jag en kull zebror (ungefär hälften vita, och hälften randiga), som är nå´n cm, bytte in paret häromsistens (vit hane, randig hona).
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Knud Lavard
              • October 2010
              • 63

              #7
              Ja det måste det ha varit. Såg dock på din länk att dom kan "trasa sönder" siliconet på karet så att det kan börja läcka. Låter ju inte så kul...Har min gula svartögda ancistrus tillsammans med en vanlig ancistrus. Tror att det är en hane och en hona så det finns väl en viss risk att det blir hybrider. Undras vad dom får för färg? Nja, det har varit lugnt när det gäller de äktenskapliga grälen mellan Red-pointarna. Verkar bryta ut när jag gör större vattenbyten. Visste inte att det fanns vita zebror.

              Kommentar

              Arbetssätt...