bra grotta till ancistrus frö parning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ali_fish
    • March 2011
    • 161

    bra grotta till ancistrus frö parning

    Hej

    Jag undrar varför mina ancistrus lägger inte ägg jag har försökt med en stor sten som har många hål och så har jag också kokosnöt skal först provade jag men en men inget blev så testade jag fler men hanen går endast i dom men inte honan när hon kommer där så skrämmer han bort henne
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Hur länge har du haft dem, har du nyss köpt dem så kan det ta sin tid innan de "hittar" varandra.

    Ge dig till tåls som löser det sig säkert med tiden.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • blomqvist00
      • February 2011
      • 90

      #3
      jag trodde heller aldrig att mina ancistrusar skulle leka, men idag så såg jag ägg bakom pumpen. sedan kan det ju vara så att de helt enkelt inte passar ihop. hur länge har du haft dom och hur stora är de?

      Kommentar

      • ali_fish
        • March 2011
        • 161

        #4
        har haft dom i 2veckor.
        Honan är 4.5cm-5cm hanen är 5-6cm

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Ja, har du bara haft dem så kort tid så får du nog vänta ett tag tills de finner sig tillrätta i karet och sen är de nog för små att leka, de har nog inte blivit riktigt könsmogna.

          Och du är säker på att det är en hona och hane? Det kan vara svårt att se skillnad när de är så små.
          Senast redigerad av PiaJo; 30 March 2011, 20:17.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ali_fish
            • March 2011
            • 161

            #6
            Nej, Min hane har skägg men inte så kraftig . skulle båda vara hanar skulle den andra ha en liten skägg då i den storleken den är i. men den har ingenting

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #7
              Då får du nog bara vänta och se och hoppas att de finner tycke för varandra
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • blomqvist00
                • February 2011
                • 90

                #8
                vänta iallafall några månader till och har du inte fått några småttingar så kan man ju alltid prova att byta ut en av dom..

                Kommentar

                • ali_fish
                  • March 2011
                  • 161

                  #9
                  jag skrev två gånger
                  Senast redigerad av ali_fish; 31 March 2011, 12:41.

                  Kommentar

                  • ali_fish
                    • March 2011
                    • 161

                    #10
                    Ursprungligen postat av blomqvist00
                    jag trodde heller aldrig att mina ancistrusar skulle leka, men idag så såg jag ägg bakom pumpen. sedan kan det ju vara så att de helt enkelt inte passar ihop. hur länge har du haft dom och hur stora är de?
                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Ja, har du bara haft dem så kort tid så får du nog vänta ett tag tills de finner sig tillrätta i karet och sen är de nog för små att leka, de har nog inte blivit riktigt könsmogna.

                    Och du är säker på att det är en hona och hane? Det kan vara svårt att se skillnad när de är så små.
                    jag har mätt dom nu när dom äter alger på glaset honan var 6cm och hanen är 7cm dom är över 5cm

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      #11
                      uppochned vänd kruka med ett litet ingångshål

                      Kommentar

                      • Ante11
                        • February 2010
                        • 60

                        #12
                        Du måste ge de lite tid men det är viktigt att hanen har lite längre skägg då är det lättare men jag har fått yngel på mina som är ungerfär lika stora

                        Kommentar

                        • ali_fish
                          • March 2011
                          • 161

                          #13
                          jag skulle vilja infoga en bild av dom men vet inte hur man gör det här

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #14
                            Ursprungligen postat av ali_fish
                            jag skulle vilja infoga en bild av dom men vet inte hur man gör det här

                            man måste vara guldmedlem för att få in bilder.

                            en av världens bästa investeringar när det gäller akvarium....dom där 225 per år har sparat mycket pengar.....



                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #15
                              vidare, det kan ibland vara så att en hane har små skäggtömmar (ungefär som att vissa hanar av oss har en dålig skäggväxt),
                              samt att vissa honom har längre skäggtömmar än genomsnittet (ungefär som att vissa honor av oss har lite skäggväxt),
                              om man har två ex som har detta, så är det med andra ord väldigt svårt att avgöra om det är en av varje.


                              sedan kan det mycket väl vara så att de aldrig "hittar" varandra.


                              jag har ett par som är i storleksklassen 12 cm, cirka 2 år, som aldrig lägger rom, trots alla tänkbara hjälpmedel,
                              har ett annat par som inte gör något annat än lägger rom, trots total avsaknad av "grottor", de har hittat en
                              bra plats bakom pumpen......



                              .
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              Arbetssätt...