Stolt ägare till vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Stolt ägare till vad?

    jo, jag köpte en mal, har lite svårt att artbestämma den?



    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Nej då, skojar bara.. merodontotus/brachyplatystoma tigrinus.. känner mig faktiskt lite stolt så jag visar upp den lille rackaren..




    ska med lite matning och tur bli en sådan.. L46 gå och brinn
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • exiton
      • July 2009
      • 121

      #3
      fan så snygg iaf
      Moderator @ mfksweden.se

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Jo det var liiite misstänkt att inte riktig fråga eg.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          hahaha.. jo.. skönt att ta en fisk som glaser vill ha 12 500 för och inte veta vad det är.. :P
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            haha.. inte mycket intresse för en såpass ovanlig fisk..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              hahaha.. jo.. skönt att ta en fisk som glaser vill ha 12 500 för och inte veta vad det är.. :P
              Fast Kaj köpte ju med sig ett gäng upp från Tyskland när vi var där senast och då kostade de bara några få hundralappar styck så den är väl en dussinfisk idag
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #8
                ja, jag sa väl inte att JAG betalade några 12 000 för den? jag betalade inte en tiondel av det..

                köpte, visst.. imponerande om han klarade dem dock.. jag vet av 13 exemplar.. finns det så många får du gärna länka till hur de mår idag, du om någon borde ju ha koll på denna art om du kan hävda att det är dussinfisk?
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • stefanr72
                  • November 2010
                  • 1022

                  #9
                  Du hajade tydligen inte ironin i Kjells kommentar lr?

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    #10
                    jodå? tyckte det var lite onödigt bara med den historik vi har.. ungefär som att du exempelvis antagligen inte skulle se ironin om jag skrev något smådrygt till dig? men med tanke på att det tydligen ska finnas fler vore det ju grymt om han kunde slänga in lite länkar? de är jävligt svåra som små nämligen och det finns relativt lite info på dem eftersom det är få som har dem.. folk brukar mata ihjäl dem eller "dränka" dem.. vore smutt om någon hade ett matnings-schema som fungerade och lite annan info..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      ja, jag sa väl inte att JAG betalade några 12 000 för den? jag betalade inte en tiondel av det..

                      köpte, visst.. imponerande om han klarade dem dock.. jag vet av 13 exemplar.. finns det så många får du gärna länka till hur de mår idag, du om någon borde ju ha koll på denna art om du kan hävda att det är dussinfisk?
                      Ja, ja hetsa inte upp dig så mycket - det var som sagt skrivet med glimten i ögat eftersom du skrev hur himla dyra och ovanliga de var.

                      Som jag skrev ovan så var det inte jag som köpte dom utan kaj.p och om jag fattade det rätt så köpte han dom till någon annan (vet inte vem). Dom var som sagt inte heller så himla dyra utan kostade bara några hundralappar per styck (i alla fall inte över 1.000 spänn för då hade jag säkert noterat priset). Det kanske gick ett 10-tal av arten i affären.

                      Att jag inte noterade mer i detalj berodde säkert på att vi såg hur många arter som helst på vår runda och just denna typ av fiskar är ju inte jag så himla intresserad av. Dock så nämnde jag dom i alla fall i min artikel från resan http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=313

                      De är ju riktigt snygga när de har växt till sig och några sådana i ett megaakvarium skulle säkert vara riktigt häftigt
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 03 April 2011, 11:57.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • tessilago
                        • July 2007
                        • 373

                        #12
                        En fantastisk fisk, önskar jag hade haft nerverna nog att hålla en! Men man hör om allt för många som tappar dem, och prislappen är inte att leka med den heller.
                        Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja, ja hetsa inte upp dig så mycket - det var som sagt skrivet med glimten i ögat eftersom du skrev hur himla dyra och ovanliga de var.

                          Som jag skrev ovan så var det inte jag som köpte dom utan kaj.p och om jag fattade det rätt så köpte han dom till någon annan (vet inte vem). Dom var som sagt inte heller så himla dyra utan kostade bara några hundralappar per styck (i alla fall inte över 1.000 spänn för då hade jag säkert noterat priset). Det kanske gick ett 10-tal av arten i affären.

                          Att jag inte noterade mer i detalj berodde säkert på att vi såg hur många arter som helst på vår runda och just denna typ av fiskar är ju inte jag så himla intresserad av. Dock så nämnde jag dom i alla fall i min artikel från resan http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=313

                          De är ju riktigt snygga när de har växt till sig och några sådana i ett megaakvarium skulle säkert vara riktigt häftigt
                          jag är ungefär lika upphetsad som.. ..en ko.. http://www.youtube.com/watch?v=K_EsxukdNXM

                          ja, de är rätt ovanliga och dyra? :P

                          ah.. det förklarar ju saken.. om du hade vetat det hade det ju varit trevligt om du länkat så kan man ju byta information om en fisk som många tappar.. det gynnar ju alla.. mm, borde ligga runt 900 + minus någon hundring..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Amaro
                            • January 2007
                            • 1709

                            #14
                            Riktigt synd att så många tappar sina, du får dokumentera hur du gör med din ang matning, hur ofta, vattenbyten, temp osv så vi andra som funderar på att köpa den här fisken längre fram vet hur vi ska ta hand om den, lycka till med en riktigt fin fisk
                            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              #15
                              du får komma förbi! se med egna ögon! men det är som vanligt.. lite fel forum för den här typen av fisk.. men man får inte ge upp ju mer information det finns tillgänglig för alla desto bättre
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...