ancisturus flyttar sina ägg????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dassuperplit
    • May 2005
    • 13

    ancisturus flyttar sina ägg????

    hej
    vi har fått ägg på våra ancisturus gold för första gången
    hannen och lekgrottan är överflyttat i ett mindre akvarium för att få vara i fred enl konstens alla regler
    men idag när jag kollade så hade han tagit ur äggen ur grottan några var genomskinliga ( obefruktade antar jag) och några var gula. några timmar senare så hade han flyttat in dem i grottan igen antar jag för när jag bytte vatten i karet så fick han väldigt bråttom in i grottan

    så min fråga är brukar de göra så med äggen???? eller tror ni han gjorde de för att det är nåt fel på äggen???
  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    #2
    Säker på att han har flyttat in dom i grottan, och att han inte har käkat upp dom?

    Kommentar

    • dassuperplit
      • May 2005
      • 13

      #3
      Nä, det är jag inte. Det är en smal skiffergrotta så det går inte att se in - men han ligger med stjärten inåt å fläktar hela tiden...

      Kommentar

      • dassuperplit
        • May 2005
        • 13

        #4
        hej igen de verkar tyvär som om du hade rätt Bladh
        jag inspekterade grottan idag och den var sop ren så han hade väl tagit sig ett skrov mål

        så nu e han tilbaks idet andra karet där honan går så de e väl bara att vänta på nästa gång
        de blir lek dags och hoppas att han har bättre smak då dvs INTE äta upp sin ungar

        Kommentar

        • Haj
          • September 2009
          • 49

          #5
          tja!
          Har en fråga på samma ämne. Både honan och hanen är i grottan just nu. Men så idag ser jag att där ligger ägg utanför grottan inte många ca 10 st men ändån. Fast de är i grottan. Förmodligen ligger där fler ägg i grottan. Men varför är där ägg utanfört? Vad ska jag göra med dem?

          Kommentar

          Arbetssätt...