Frågor om L128 och golden nugget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    Frågor om L128 och golden nugget

    Hej

    Har lite olika malar i min 600 balja. Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av L128. Min växer sakta men säkert med betoning på sakta. Hur länge tar det innan de når 15 cm?

    Min andra fråga gäller Golden Nugget. Min relativt stora och fina nugget har bleknat i sin svarta färg. Efter en ommöblering i karet har den svarta färgen bleknat. På så sätt blir kontrasterna mellan det svarta och de gula prickarna inte lika tydlig. Den verkar må väldigt bra för övrigt men färgen ser lite mysko ut. Vad kan det vara?

    Bifogar bild på min L128
    Bifogade filer
  • slade
    • May 2010
    • 159

    #2
    Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Hej

    Har lite olika malar i min 600 balja. Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av L128. Min växer sakta men säkert med betoning på sakta. Hur länge tar det innan de når 15 cm?

    Min andra fråga gäller Golden Nugget. Min relativt stora och fina nugget har bleknat i sin svarta färg. Efter en ommöblering i karet har den svarta färgen bleknat. På så sätt blir kontrasterna mellan det svarta och de gula prickarna inte lika tydlig. Den verkar må väldigt bra för övrigt men färgen ser lite mysko ut. Vad kan det vara?

    Bifogar bild på min L128

    Jag har en L128 inköpt i juli förra året. Då var det en liten tanig rackare på 2-3 cm. Idag 8 månader senare har den framförallt blivit mycket kraftigare. Skulle gissa att den är ca 5 cm idag så det stämmer bra att den växer långsamt.

    Jag vet iofs inte vad som är "normal" tillväxttakt för L-malar i allmänhet.
    450 L SA
    80 L SA

    Kommentar

    Arbetssätt...