Mal art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Biohazard
    • July 2010
    • 22

    Mal art?

    Hej hej. Har kollat igenom alla mal bilder ni har på hemsidan men hittar inte den malen jag har hemma.Fick denna mal från min syster men hon vet inte vilken art det är.Hon köpte denna från Luna huset i Södertälje för ett tag sen. Så jag hoppas att jag kan få ett svar från er.

    och


    Stefan
  • malavi
    • December 2007
    • 396

    #2
    Tycker det ser ut som en Gyrinocheilus aymonieri
    Mvh Daniel

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Japp, ser ut som en kinesisk algätare, alltså ingen mal. Och inte överdrivet bra algätare heller, vad jag har förstått, trots namnet. Och de blir griniga och territoriella med åldern.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Bara griniga fiskar som gillar att jaga dom andra i akvariet är min erfarenhet av dessa rackare.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av drd
          Bara griniga fiskar som gillar att jaga dom andra i akvariet är min erfarenhet av dessa rackare.

          Kan inte bara mer än hålla med. de är dåliga på att äta alger och ju äldre de blir och större så börjar de jaga fiskar då.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ja, en stor kinesisk algätare. Inte ofta man ser så stora pga att folk slänger ut dem när de blir könsmogna (och griniga).

            Ungefär hur lång är den från nos till stjärtspets? 15 cm?
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Biohazard
              • July 2010
              • 22

              #7
              Har mätt fisken och den är 17,5 cm. Den har inte jagat dem andra fiskarna än få se hur länge innan den börjar jaga dem andra. Enda fisken som är från ASIEN i karet. Men den verkar att vara kompis med min Black ghost firre. Dem två är i samma håla.

              Kommentar

              Arbetssätt...