ägg ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante11
    • February 2010
    • 60

    ägg ancistrus

    Hej jag misstänker att mina ancistrusar har lagt ägg , Hannen ligger i en kokos nöt grotta och kommer inte ut och äter, jag har inte sätt han ute på 2 dagar. Tror ni dom har lagt ägg? Vad bör jag tänka på om dom har lagt ägg? När och vad ska man mata med i början? Är de något jag bör tänka på?
    Ps malarna går ihop med crystal red räkor
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    jag har fått upp en bit över 100 ancistrus kullar o jag har aldrig matat med nått speciellt till dom. Dom äter samma algwaffers som föräldrarna. Och har du bara dom tillsammans med räkor så är det inget alls speciellt du behöver tänka på. Kanske att ta ut dina stora ancistrus till ungarna växt till sig. Annas kan det vara svårt för dom att få tag på maten när dom stora är framme o äter.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Joppan94
      • February 2011
      • 105

      #3
      Ursprungligen postat av malawifisken
      jag har fått upp en bit över 100 ancistrus kullar o jag har aldrig matat med nått speciellt till dom. Dom äter samma algwaffers som föräldrarna. Och har du bara dom tillsammans med räkor så är det inget alls speciellt du behöver tänka på. Kanske att ta ut dina stora ancistrus till ungarna växt till sig. Annas kan det vara svårt för dom att få tag på maten när dom stora är framme o äter.
      Tror du att dom har lagt ägg då? Du borde ju veta lite efter som du har fått upp över 100 kullar tänkte jag

      Kommentar

      • Mazzi
        • October 2006
        • 364

        #4
        Om hanen brukar vara framme och äta och helt plötsligt ligger och trycker i en grotta och har gjort det i 2dgr så är det troligt att dom lekt. Bara vänta och se

        /Mats

        Kommentar

        • Fischy
          • February 2011
          • 137

          #5
          det brukar ta cirka 4-5 dagar tills dom kläcks.efter det har yngeln en gullesäck eller vad det nu heter,som dom får näring av i typ 4 dagar eller nåt och sen försvinner säcken och då börjar de äta riktig mat. jag brukar mata med halva ärtor

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #6
            ja det låter ju som om dom ligger på ägg. Men det borde du ju ha ett svar på vid det här laget?
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • Ante11
              • February 2010
              • 60

              #7
              Jag hittade aldrig några ägg. men så såg jag 3 malyngel men hittade inga fler alla måste dött

              Kommentar

              Arbetssätt...